pastillemm         La presse

Les Aimants, Roma Fringe Festival 2015

Comment ne pas se laisser enchanter, caressés avec légèreté par la sublime poésie de « Les Aimants ».. Saltinaria.it 

Une représentation délicate et tendre
Magnifique l’interprétation des deux artistes sur scène, parfaitement coordonnées, en synchronie, légers et expressif…suggestif !!!
di Carla De Leo - periodicoitalianomagazine.it 


Un spectacle qui  étonne pour sa particularité expressive, pour l’excellence de l’interprétation de deux acteurs, par l’émerveillement qui frappe le spectateur par un savant mixage de techniques formelles.
Gufetto .it , Edoardo Fedeli


La poétique du temps
Un fluide qui émane, come un parfum, trace mouvante d’une élégante harmonie,
Témoignage que le silence supporte la compréhension et une approche délicate, faite de sublime intense et de savante recherche.
Rien n’est laissé au hasard, le jeu des aimants est rendu de manière formidable. On se désire, on se retient, on s’approche puis on fuit….
http://www.unfoldingroma.com/eventi-in-citta/1223/les-aimantes/
Annalisa Civitelli


Sara Mangano et Pierre-Yves Massip sont tous les aimants… ils sont les aimants de tous les jours, de chaque jour et en traduisent la poésie. Ils trouvent et mettent en scène cette langue poétique qui est la synthèse de la condition amoureuse.
Parce que parler n’est plus possible, la voix n’est plus. Reste une musique qui parle de nostalgie du passée e les gestes que Sara Mangano e Pierre-Yves Massip écrivent avec leurs corps en un poème d’actions ironique et désespéré, triste, violent et tellement étudié et calibré qui semble spontané et naturel.
Combien de vérité dans ce magnifique spectacle ? un théâtre de la nécessité et de la vérité …
https://sergiogilleslacavallateatro.wordpress.com

separateur2

"Le Corps Théâtre, Lycée Français de Singapour 2015

Deux artistes aux sommets de leur art du Mime….A mi-chemin entre la danse et le théâtre, parfaitement accompagnés par la musique, ils fascinent le spectateur par leur expertise…
Tout leur corps est en mouvement, dans une maîtrise totale." 
Louis Fouquoire (www.lepetitjournal.com/singapour) mercredi 8 avril 2015

 

"Tell me the truth and other histories" ● Mime London Festival, Janvier 2012
Purcell Room 17th and 18th of January 2012


In Trace, Yves-Massip sculpts a ball of solid clay and from his deft staccato movements, worlds spring. As he conjures something from nothing – the trump card of creation – we share in each live moment of this process; it is tactile, primal and completely absorbing. Both Mangano and Yves-Massip demonstrate a high level of technical skill throughout all four pieces and a commitment to creating which is energising and impressive.
The pervading impression of the four pieces is strong. The investment from both performers is abundantly clear, the passion infused into every nuance of action is contagious, and it's packed full of visual charm....TOTALTHEATREREVIEW.COM, Marigold Hugues


totaltheaterreview


separateur2

 "Tell me the truth and other stories" Best Of Be tour, England 2011

The Best of the BE Festival at the Lowry in Manchester on 19th and 20th September 2011
Autour Du Mime perform with a startling simplicity that makes the show fresh. Sara Mangano and Pierre-Yves Massip are superb storytellers who bring to life the tale of squabbling lovers in a way that illustrates the triviality of their arguments and the deep bond that holds them together. It is a charming and very funny piece – like a silent movie brought to life. THEPUBLICREVIEWS.COM ● SEPTEMBRE 2011, Dave Cunningham

public reviews

… As well as excellent movement, the facial expressions of the two performers add to the piece, the sad bemusement of Mangano is very touching at times. This is a dysfunctional relationship laid bare with honesty and emotion. Throughout there was a feeling of a fluid relationship and conflicting obsession – possibly to the point of unrequited love at times; of love and of love lost.
Although physically there is trust between the performers they also communicated how hard it is to let someone go, with a lot of repetition of a certain dance phrase or two I also got the repeated attempts you can make in a relationship to stop the inevitable failure -and often these attempts are the same old mistakes. I didn’t expect the piece to turn out as it does, it started very traditionally – almost cinematic with its opening encounter reminiscent of the innocence of an old silent film.
I was surprised at how moving I found the piece and that was at least in part due to the repetition of movements – whether made slower or smaller, bigger, faster or more frenzied – each movement tells a subtly different story.

culturalshenanigans